Publications
Showing entries 101 - 120 out of 127
2007
Reuter, C., Allgayer-Kaufmann, R., Aichberger, S., Anzenbacher, E., Königsberger, F., & Ratzinger, C. (2007). The Online Content Management System for Vienna Music Institutions. In U. Hemetek, & A. Reyes (Eds.), Cultural Diversity in the Urban Area: Explorations in Urban Ethnomusicology: [proceedings of the international symposium held in Vienna in March 2006, organized by the UNESCO Working Group Vienna and the University of Music and Performing Arrts Vienna] (Vol. 4, pp. 119-136). Institut für Volksmusikforschung und Ethnomusikologie (IVE). Klanglese: Schriftenreihe des Instituts für Volksmusikforschung und Ethnomusikologie an der Universität für Musik und Darstellende Kunst Wien
Oehler, M., & Reuter, C. (2007). Vibrato experiments with bassoon sounds by means of the digital pulse forming synthesis and analysis framework. In Proceedings of the 123rd AES Convention, 5.-8.10.2007, New York, USA
Oehler, M., & Reuter, C. (2007). Virtuelle Blasinstrumente - die Impulsformung als wiederentdeckte Klangsynthesetechnik. In 33. Jahrestagung für Akustik (DAGA-Proceedings) (pp. 253)
2006
Oehler, M., & Reuter, C. (2006). Digital Pulse Forming - a new approach to wind instrument sound synthesis. In Proceedings of the 9th International Conference on Music Perception and Cognition, 6th Triennial Conference of the European Society for the Cognitive Sciences of Music, Alma Mater Studiorum University of Bologna, Italy, August 22 - 26, 2006 (pp. 1518-1524).
Oehler, M., & Reuter, C. (2006). Virtual wind instruments based on pulse forming synthesis. Journal of the Acoustical Society of America, 120(5), 3333.
2005
Reuter, C. (2005). Klangfarbe: Beziehungen zur Tonhöhe und Lautstärke - Merkmale der Mehrdimensionalität. In H. de la Motte, & G. Rötter (Eds.), Handbuch der Systematischen Musikwissenschaft. Band 3: Musikpsychologie (pp. 250-262). Laaber-Verlag.
Reuter, C., Weihs, C., & Ligges, U. (2005). Register Classification by Timbre. In C. Weihs, & W. Gaul (Eds.), Classification: The Ubiquitous Challenge (pp. 624-631). Springer-Verlag Berlin.
Oehler, M., & Reuter, C. (2005). The digital pulse forming as an old/new sound synthesis principle. In H. Kuehnelt, & G. Widholm (Eds.), Proceedings of the EAA Workshop ViennaTalk2005 "On the Future of Wind Instruments" (Vol. 8, pp. 1-12). Institut für Wiener Klangstil. Schriftenreihe des Instituts für Wiener Klangstil Vol. 8
Voigt, W., & Reuter, C. (2005). Vergleichende Untersuchungen zur Klangerzeugung und Klangfarbe historischer Gitarren und Zistern. In M. Lustig (Ed.), Gitarre und Zister - Bauweise, Spieltechnik und Geschichte bis 1800. 22. Musikinstrumentenbau-Symposium (Vol. 22, pp. 247-263).
2004
Reuter, C. (2004). Vibrato and Micromodulations as Cues for Timbre Segregation. In Proceedings of the Russian Institute of History of Arts and European Organology, December 6-10, St. Petersburg 2004 (pp. 168-171).
Reuter, C. (2004). Von der "Physik der Klangfarben" zur "Psychologie der Klangfarben". In Musikpsychologie - Jahrbuch der Deutschen Gesellschaft für Musikpsychologie, Band 17, : Musikalische Begabung und Expertise (Vol. 17, pp. 107-125). Hogrefe Verlag GmbH und Co. KG. Musikpsychologie : Jahrbuch der Deutschen Gesellschaft für Musikpsychologie Vol. 17
2003
Voigt, W., & Reuter, C. (2003). Die Klangfarbe des Theremins. In B. Enders, & J. Stange-Elbe (Eds.), KlangArt-Kongreß 1999: Global Village - Global Brain - Global Music (pp. 249-268). epOs.
Reuter, C. (2003). Stream Segregation and Formant Areas. In 5th ESCOM Conference September 8-13, 2003, Hannover
Reuter, C. (2003). Wie und warum in der Geschichte der Klangfarbenforschung meistenteils am Klang vorbeigeforscht wurde. In W. Niemöller (Ed.), Systemische Musikwissenschaft: Festschrift Jobst Peter Fricke zum 65.Geburtstag (pp. 293-301). Peter Lang.
2002
Reuter, C., & Enders, B. (2002). Daten verschicken. Mechanische Musikinstrumente - MIDI - Internet. In Handbuch der Musik im 20. Jahrhundert: Elektroakustische Musik (Vol. 5, pp. 282-303). Laaber-Verlag.
Reuter, C. (2002). The Early Oboe and the Birth of the Orchestra. In Proceedings of the Russian Institute of History of Arts and European Organology, December 9-10, St. Petersburg 2002 (pp. 50-53).
2001
Reuter, C. (2001). Heraushörbarkeit und Entwicklung von Orchesterinstrumenten. In Musikkonzepte - Konzepte der Musikwissenschaft: Bericht über den Internationalen Kongress der Gesellschaft für Musikforschung, Halle (Saale) 1998 (pp. 101-109). Bärenreiter.
2000
Reuter, C. (2000). Blending and partial masking. In Proccedings of the Blagodatovskije readings. St. Petersburg, December 4-7, 2000 (pp. 180-183).
Reuter, C. (2000). Der Übergang von der Schalmei zur Oboe. In K. Bachmann, & W. Thies (Eds.), Musikwissenschaft / Musikpraxis: Festschrift für Horst-Peter Hesse zum 65. Geburtstag (pp. 120-131). Wort und Musik Vol. 43
Reuter, C. (2000). Verschmelzung und partielle Verdeckung. Ein Konzept für die Wahrnehmung und Zuordnung gleichzeitig erklingender Musikinstrumente. In DAGA 2000, Fortschritte der Akustik, Oldenburg (pp. 176-177).
Showing entries 101 - 120 out of 127